21.07.2016

Training 'Communicatie- en Gedragsvaardigheden'

De training is bedoeld voor gastheren/-vrouwen van inloopvoorzieningen en vrijwilligers bij een dagopvang

Doelgroep
De training is bedoeld voor gastheren/-vrouwen van inloopvoorzieningen en vrijwilligers bij een dagopvang. Ook voor vrijwilligers die achter de balie werken in een instelling kan deze training waardevol zijn.


Omschrijving
Als gastheer/gastvrouw ben je de centrale factor van de inloop voorziening. Je bent het eerste aanspreekpunt en je bent verantwoordelijk voor een goed gesprek, een plezierige sfeer. Jij zet de toon en bent het voorbeeld.


DAGDEEL 1: ZORGVULDIG WAARNEMEN
Als je met mensen werkt mensen gaat het altijd om afstemmen op de ander. In die afstemming zitten verschillende aspecten het begint met: signaleren, observeren, waarnemen, in gesprek gaan.  Tijdens dit dagdeel gaan we dieper in op: Hoe nemen wij waar? Wat beïnvloedt mijn waarneming? En dan die communicatie! Het hoe en wat over gesprekstechnieken.


DAGDEEL 2: BEÏNVLOEDEN VAN GEDRAG
We gaan aan het werk met de vragen; “Hoe stel je mensen op hun gemak? Hoe buig je een negatieve sfeer om? Hoe creëer je een veilige omgeving?” Leary gaat er van uit dat de antwoorden van die vragen in je eigen gedrag verborgen liggen.

 

Tarief
De training is in eerste instantie bedoeld voor vrijwilligers. Voor hen is deelname gratis. Als er nog voldoende plaatsen beschikbaar zijn, mogen ook beroepskrachten deelnemen aan de training. Van hen wordt een bijdrage van € 50,00 gevraagd.

 

Trainingsdata
Vrijdagmiddag   4 november: 13.00 uur inloop, 13.30 uur training tot 16.30 uur
Vrijdagmiddag 11 november: 13.00 uur inloop, 13.30 uur training tot 16.30 uur

NB: De twee dagdelen sluiten op elkaar aan. Het is niet mogelijk om slechts één van de dagdelen te volgen.


Aanmelden
Aanmelden kan door te mailen naar: jolanda@welzijnzuidplas.nl.
Bij de aanmelding graag vermelden bij welke organisatie je vrijwilligerswerk doet en wat je functie is.

 

Locatie
Deze wordt later bekend gemaakt.